Als directeur-eigenaar van Prince Kunststof Infra zocht Kathleen begeleiding bij het betreden van internationale markten, met name in het begrijpen van buitenlandse distributiekanalen. De complexiteit van het bestellen door waterleidingbedrijven in het buitenland, met aanzienlijke verschillen ten opzichte van Nederlandse procedures, vormde een uitdaging voor haar bedrijf.
Impuls Zeeland heeft een cruciale rol gespeeld door haar uitgebreide (internationale) netwerk in te zetten, zoals de organisatie van ENLIT en in het specifiek met contacten bij het NBSO (Netherlands Business Support Office) in Lyon. Hoe kunnen we Prince op de kaart zetten in het buitenland?
Via het NBSO maakte Prince Kunststof Infra kennis met de Pollutec, een toonaangevende beurs in Lyon. Het Hollandpaviljoen, georganiseerd door het NBSO bleek de ideale plek voor Kathleen om op een laagdrempelige manier in contact te komen met potentiële partners in Frankrijk. Netwerkbijeenkomsten en matchmaking, boden waardevolle kansen om snel relevante contacten in de branche op te doen.
Kathleen benadrukt het belang van deelname aan het Hollandpaviljoen vanwege de toegankelijkheid, “Je hoeft niet te investeren in een dure stand, plus je krijgt ondersteuning vanuit Impuls en het NBSO. Dat is gewoon heel belangrijk.”.
Het resultaat?
Dankzij deze ondersteuning resulteerde de deelname in waardevolle ontmoetingen met een aantal potentiële distributeurs in Frankrijk. Impuls is ontzettend belangrijk voor Prince Kunststof Infra en voor Kathleen. “Ze hebben zoveel deuren voor ons geopend en dit breidt zich uit. Ik ben blij met het enorme kennisnetwerk dat zij beschikbaar stellen aan ons.”