Eén van de deelnemers is Rem van den Bosch van de Mosselburger. Hij heeft dankzij het programma zijn strategie aangepast waardoor de Mosselburger nu een goed verkoopbaar product is geworden.
Op zoek naar duurzame oplossingen, doet Van den Bosch onderzoek naar duurzame voedingsmiddelen. Hij komt uit bij vis en schaal- en schelpdieren. ‘Naast vlees en plantaardige producten heb ik seabased producten bedacht, bijvoorbeeld in de vorm van een hamburger, die makkelijk te bereiden is. Bovendien zijn mosselen duurzaam en eiwitrijk.’
Gedegen marktonderzoek
De eerste mosselburgers komen in 2022 op de markt. Van den Bosch mikt op de horeca. ‘Je ontwikkelt een product en brengt het op de markt in de hoop dat iemand het koopt. Achteraf gezien en met de kennis van het Business Innovation Program Food had ik heel wat deugdelijker marktonderzoek moeten doen. Het programma heeft me geleerd op een zakelijker manier naar de markt te kijken. Je hebt een ideologie, maar wil uiteindelijk ook geld verdienen.’
Lees nu het magazine
Laat je inspireren door zijn hele verhaal en andere verhalen van onze voedselvernieuwers en partners in ons e-magazine.
Ken je nog een voedselvernieuwer?
We verwachten binnenkort te kunnen melden dat de 10e editie van start gaat. Heb je interesse? Houd de website in de gaten of neem contact op metDaphne d'Hont, Projectmanager Agrifood.