ZeelandPas voor vernieuwd toeristisch kustproduct


Digitale toeristenpas

Om een vernieuwend Zeeuws toeristisch kustproduct te verwezenlijken is een goede digitale infrastructuur essentieel. Een van de onderdelen hiervan is een digitale toeristenpas. Met deze pas kan de toerist Zeeland ontdekken, besparen en beleven. De pas biedt voordeel op entrees, vervoer en de gast kan acties beleven in de categorieën: actief, culinair, cultuur, wellness en shoppen. 
De ZeelandPas is nog steeds in ontwikkeling en het is een blijvende uitdaging om de continuïteit te borgen en de businesscase te laten slagen, mede door de uitrol van de ZeelandPas naar nieuwe regio’s te realiseren.

Realisatie, uitbreiding en dekking

Impuls heeft gezorgd voor realisatie uitbreiding van de dekking van de Zeeland door nieuwe regio’s (gemeenten Hulst, Terneuzen en Tholen) aan te sluiten bij de Zeelandpas. Ook heeft Impuls meegedacht in het project Digitale Zeeland Experience, dat via een intelligente ICT toepassing bijdraagt aan bredere toepassingsmogelijkheden van de Zeelandpas. Daarnaast heeft Impuls geadviseerd voor verschillende regio’s om vervoer te koppelen aan de Zeelandpas. In 2016 is er wederom een koppeling gemaakt tussen het toeristisch vervoer op Schouwen-Duiveland en West Zeeuws-Vlaanderen en de Zeelandpas. Ook heeft Impuls de Stichting Beleef Zeeuws-Vlaanderen geadviseerd bij het ontwikkelen van een duurzaam vervoersconcept (zonnetrein) langs de West Zeeuws Vlaamse kust. Voor de realisatie van de zonnetrein heeft Impuls een provinciale subsidie begeleid.  Daarnaast heeft Impuls in samenwerking met Connexxion bij toeristische ondernemers geïnventariseerd welke behoeften er zijn op het gebied van vervoer. Deze inventarisatie heeft als basis gediend voor de invulling van het toeristennet 2017.