wo, 09-12-2018, 14:27
Nieuwsbericht

Vlaming weet weinig van Zeeland

Vlamingen weten amper wat Zeeland te bieden heeft. Hoewel directe buren, zijn we onbekend en dus onbemind. Voor het toerisme en winkelgebieden is er dus een flinke doelgroep kort bij huis die via uitgekiende marketing te porren is tot een bezoek aan en verblijf in Zeeland. Impuls organiseert daarom samen met Z4 (gemeente Goes, Middelburg, Terneuzen en Vlissingen) en Provincie Zeeland een serie van bijeenkomsten met als doel het vergaren en overdragen van kennis en het bouwen een van Zeeuws Retail Netwerk. Dinsdag 11 september was het thema van de tweede bijeenkomst 'Hoe meer Vlamingen verleiden tot winkelen en shoppen in Zeeland?'.

2,7 miljoen dagbezoekers

De zuiderburen vieren langzaam maar zeker wat vaker vakantie in Zeeland. De echte groei komt nog steeds van de Duitsers. En dagtoeristen van buiten de provincie zijn vooral Nederlanders: ruim 10 miljoen uitstapjes per jaar. Belgen zijn goed voor 2,7 miljoen dagbezoeken.

Verleiding

Daar is winst te behalen, maar hoe verleiden we Vlamingen om vaker naar Zeeland te komen? Om meer geld te besteden aan shoppen, activiteiten, culinaire geneugten en overnachtingen? Die vragen stonden dinsdag in Middelburg centraal tijdens een bijeenkomst van de provincie en de vier Zeeuwse 'grote' steden Goes, Middelburg, Terneuzen en Vlissingen.

Lees hier het hele artikel.

Bron: PZC