vr, 12-18-2020, 14:51
Nieuwsbericht

Nieuwe site brengt Zeeland onder de aandacht en is opmaat naar Zeeuwse marketingorganisatie

In Zeeland kun je uitstekend wonen, werken, studeren, ondernemen en recreëren. Maar buiten Zeeland weet lang niet iedereen dat. Daarom wordt gewerkt aan een marketingorganisatie die dat onder de aandacht gaat brengen. Daar gaat ook de VVV in op. Aldus de PZC

Van een naadloze overgang is geen sprake. De VVV houdt 1 januari op te bestaan, terwijl donderdag de nieuwe Zeeuwse marketingstrategie naar Provinciale Staten is gestuurd. Dat is de eerste stap op weg naar die nieuwe zelfstandige organisatie.

Website, apps en data

Nu werft de provincie nieuwe bewoners, Impuls Zeeland stimuleert bedrijven zich hier te vestigen en de VVV lokt toeristen. Dat moet straks gebeuren door één overkoepelende organisatie en vanuit één strategie. Het begin is er. Omdat de VVV ophoudt te bestaan, moest een aantal diensten worden veilig gesteld, zoals de website, apps en data. Die zijn ondergebracht op een nieuwe site, zeeland.com, waarop de marketing voor toerisme (Zeeland Visit) en werk (Zeeland Live + Work) zijn gecombineerd.

Die site wordt verder uitgebouwd tot een centraal digitaal platform, waarop specifieke informatie over wonen, werken, studeren, ondernemen en recreëren zichtbaar is. Ook komen daar de campagnes op voor versterking van het imago en de werving van arbeidskrachten, zoals die om huisartsen naar Zeeland te lokken. 

Het idee is dat de marketingorganisatie die de website gaat beheren een samenwerking is van zo’n beetje alles en iedereen in Zeeland: overheden, onderwijs, bedrijfsleven, maatschappelijke organisaties en creatieve Zeeuwen. In juni moet er een concreet voorstel liggen voor de vorming van de marketingorganisatie.

Bron: PZC