do, 30-06-2022, 11:48

Jaarverslag 2021

Hoe beschrijf je een jaar als 2021 het beste? Intensief, dat is het juiste woord. Activiteiten, ontwikkelingen, uitdagingen en successen wisselden elkaar in snel tempo af. Waar we in 2021 vooral op in hebben gezet, was CO2-reductie en verduurzaming. Er is bijna geen project te noemen waarbij deze aspecten niet aan de orde waren en dat is geen toeval. We willen op de korte en lange termijn een belangrijke bijdrage aan verduurzaming leveren en zo het milieu én de Zeeuwse economie bevorderen. Makkelijk is het zeker niet. Maar gelukkig zien we dat veel bedrijven en ook de overheid hier een actieve rol in willen spelen.

In dit jaarverslag laten we zien wat we vanuit Impuls Zeeland deden om de Zeeuwse economie te bevorderen en hoe we hierin intensief optrokken met belangrijke stakeholders in en buiten de regio.

Bekijk via deze link het jaarverslag 2021.

Een greep uit onze activiteiten

Chevaldo
Het Vlissingse bedrijf Chevaldo maakt omheiningen en wil graag de grens over. Maar hoe doe je dat als je weinig kennis hebt van de markt en weinig tijd? Michael van Dommelen, eigenaar van Chevaldo, schakelde de hulp in van Impuls Zeeland.

Emergo Designs
In Zeeland zijn vouchers beschikbaar voor circualaire en biobased initiatieven. Alexander Bol van Emergo Designs gebruikte de voucher voor een freesmachine om een titanium circulair oestermes te produceren.

Optimedic
Dankzij financiering en begeleiding van Impuls Zeeland, kon René Quintus (Optimedic) zijn innovatie lanceren: een technologie voor therapeuten die meet wáár in het zenuwstelsel de oorzaak zit van chronische pijnklachten. Met diezelfde technologie kan het lichaam vervolgens aangespoord worden de pijnklachten op te lossen.